baka en liten kaka.

hellue jag tog datan nu en liten stund :p
Jag och ellis ska precis baka en liten kaka. eller en liten snickersgrej typ :)
DEt ser inte alls gott ut men det smakar nog toppen loppen :D
 det är typ jordnötssmör, rice crispe, vaniljsocker,socker och sirap i en enda kastrull.
DEt smakar iallafall sött och gott men nu ska den kokas :D
haha :p DEt är typ snickers rutor.
Nu ska ni få se receptet. Alla som vill ha godis utan att köpa det kan baka det :)

Här är receptet.

Typ: Bakverk
Tillagningstid totalt: 1 time
Arbetstid: 20 min
Ingredienser:
2dl sirap
1dl socker
1tsk vaniljsocker
ca 350g jordnötssmör
9dl rice crispies
250g blockchoklad
Tillagning:
Blanda sirap, socker, vailjsocker och jordnötssmör i en kastrull och värm detta tills allting bildar en jämn och slät smet.
tillsätt sedan rice crispies.
Bred sedan ut allting på en plåt med bakplåtspapper. Välj plåt efter hur tjock kaka du vill ha.
Smällt chokladen och häll ut den över smeten.
Låt svalna kallt.

Delas lättast när den har stelnat.

fett gott
haha, nu ska vi koka den och jag får skäll av ellis om jagt inte hjälper till.
Så puss puss på er :)
<3


ellis i julas :D

Kommentarer
Postat av: Linnea Lindell

SV; Ja gör så :) <3

2010-08-15 @ 17:58:47
URL: http://linkter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0