I'm speciell

Jag kan inte tro att jag ska bli bra behandlad om jag behandlar andra som skitstövlar.
Man blir själv behandlad som man behandlar andra.
Så hur kan man då må bättre av att skrika eller behandla någon anna som skit?
Man kanske mår bra för just den stunden. Men sedan så mår man lika dåligt igen. Plus
att man har sårat någon helt oskyldig person. Det är ju inte precis så att alla mina problem försvinner
genom att skrika på dig? Så ska från och med nu börja andas och tänka precis så. För att hur kan det hjälpa mig att jag skriker på dig igentligen?
Jo det hjälper igentling. Jag får bara skuldkänslor och ber om ursäkt senare. Innan har jag bart om ursäkt bara för att be om det. Men nu har jag insett vad jag gör för fel, eller varför jag gör det. Så denna gång ska jag be om ursäkt för att menna det. Plus att nu har jag lärt mig något av det.

Ja dagens läxa, behandla andra som du själv vill bli behandlad.
Plus att om jag skriker på dig så, hjälper det inte mig.


Så tänk på det och att man ska prata om sina problem.
Med sina föräldrar, vänner eller någon annan.
För att man kan oftast inte lösa allting själv.
Man behöver stöd, och hjälp. Ingen klarar något själv
Plus att alla är speciella på sina egna sett. Och underbara för du är en egen individ.
Ingen kan vara som du.
Fatta vad skönt!

Godnatt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0