feeling

Varje gång som man känner något är jobbigt eller känns att man känner att man inte ahr motivation eller orkar mera. Då finns det ett sätt man ska tänka. Varje gång man lyckas med något så känner man en speciell känsla.
Som när tillexempel äntligen lyckades med mina betyg, då kände jag min så glad och lättad.
det var en av andledningarna som jag kämpade. Jag ville stå på julavslutninegn och känna mig lyckad och nöjd.
Jag tyckte att mitten av terminen var piss, men istället för att sacka ihop så komm jag ihåg känslan som jag ville känna. En känsla som man känner att man har lyckas och man är stolt över sig själv.

Jag gillar att känna olika känslor, en av alla andledningar som jag gör saker som jag igentligen inte skulle känna motivation till. Jag gillar att göra mig förtjänst av grejer. Jag gillar att kämpa för att nå mina mål
utan mål så finns ingen motivation. Vi gör saker som vi inet tror att vi klarar bara för att känna denna känsla.

Om jag inte vågar göra en volt på gymnastiken, så tänker jag att nu fan ska jag göra den, för jag vill
känna känslan som kommer efter. Det är bara den känslan som styr mig frammåt.

Mitt tips är att tänk på nuet och frammåt. Om jag kämpar osm fan i skolan nu, så kommer jag känna mig duktig senare.
Det är precis vad vi vill göra, vi vill känna oss duktiga.
Det är då allting känns så rätt och bra. Så sluta aldrig kämpa.
Vi vill uppnå den känslan att vi har lyckas. Det finns alltid en känsla som alla vi känna.
Kanske en känsla att ens föräldrar är stolta över en för att betygen är bra.
En känsla att man har lyckas övervinna sin fobi.
En känsl som man är rädd för men som man vill känna endå.
En känsla där man känner sig glad för att man gjorde det.
Alla känslor är underbara! Det är därför man aldrig ska sluta kämpa.
Tänk att nu  fan ska jag känna mig duktig för att jag ska n å mina betyg.
Eller tänk hur underbart det känns när du har hoppat från 10an som du igentligen inte vill göra.

Se alla mål och möjligheter. Tänk på hur det kommer kännas efter och tappa inte motivationen :)


'


Kommentarer
Postat av: sarah

<3

2011-01-11 @ 22:58:38
URL: http://sajse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0