utalande

Våga visa dig svag.
Men om man har varit den annorlunda och inte normala tjejen.
Om man har varit den som inte passar in bland dem andra av den andledningen att man  inte ser likadan ut och sen att man inte är smart eller bra på något. fått hört att man har tjock rumpa, dubbelhakor, hull på magen. Sedan att man ska sluta äta en massa skit. det gör att man tar åt sig.  Man har med tiden lärt sig att bygga upp ett skal när man ser eller hör  någonting om vikt, hälsa eller blir nervärderad.

En person som har fått höra massa skit tar åt sig lättare. som jag tillexempel, jag kan ta åt mig ganska lätt om en perosn säjer att man är tjock eller ful. Även om jag inte visar att jag tar åt mig, så är det precis vad jag gör. det synns inte på utsidan men på insidan så svider det. När man vet vad man talar om så kan man snabbare och lättare hjälpa och förstå andra. Jag jobbar med tiden att det inte ska synas. Jag bygger upp skalet sakta men säkert. Försöker att inte bry mig. Även om jag inte bryr mig mer och mer, så sitter osäkerheten kvar. osäkerheten att vara mig själv. Osäkerheten att inte passa in. Osäkerheten över att jag inte duger som jag är.

Ett litet utalande över hur jag akn känna ibland.
Men man är inte precis ensam om att känna såhär.

Jag jobbar med det varje dag och stund. Jobbar med att älska mig själv.
Även om jag klättrar upp för trappan så faller jag även ner också.
Men desto mer jag klättrar och faller.
Desto mindre faller jag varje gång jag faller.
Så tillslut står jag där uppe =)
<3


inte perfekt, men jag funkar som jag är =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0