vem fan bryr sig egentligen???

Varje sommar är det något nytt, något nytt som är intressant att prata om och även som ävne är intressant att skriva på facebook. Alltid något nytt spel som alla spelar för att sen sluta spela. För något år sedan var det farmwille som alla spelade och nu är det nästan  inte en jävel som spelar några spel.
 
Det som jag försöker komma igång med i texten över är att det hela tiden är något nytt som skapas. Trender kommer och trender går, hela tiden finns det nya saker att prata om och även att skriva om. Men en sak som alltid består om du frågar mig är känslan och fixeringen med att komma i "form" Vid varje start på sommarn och under varje sommar så är det samma sak, komma iform till beach 2010, 2011, 2012, 2013... Det kommer aldrig att vara ett slut. Folk kämpar  med att komma iform redan i början av året. Man ser nya folk på gymmet som har fått ett gymkort i julklapp eller som har som nyårlöfte att börja träna och liknande. Men det som oftast händer är att folk går in för hårt till en början och lägger sedan av efter ett tag för att de inte ser "resultat"  
 
Men det känns som om att det är utseende fixering. Det här med utseende har blivit s¨å himla stort. Jag kan sitta här och ljuga och säga att jag själv inte är utseende fixerad och säga att jag älskar mig själv  och allting. Men då skulle jag ju inte tala sanning och det skulle ju vara onödigt. Visst är jag utseende fixerad precis som alla andra, jag har flera gånger tänk nej den här tröjan kan jag inte ha för den ser konstig ut, tänk om jag såg ut som henne osv! Jag tror inte att det  finns en enda människa på detta jordklot som aldrig har varit avundsjuk på någon annan. 
Det som jag är så sjukt trött på just nu är alla de här sveriges snyggaste, kunskapsskolans snyggaste, haninge katter osv. Alla dessa idiotiska klubbar som skapas för att man ska få sin bild med där och så ska andra random personer säga vad dem tycker om bilden?! Varför hålla på och dömma pågrund av utseende? Självklart så  är det ju kul om man nu får en bild  på ngn av dessa sidor och sedan så bedömmer folk bra. Men det dåliga då? Allt det dåliga kommer stanna kvar medans det posetiva rinner av. Det är precis så vi funkar i dagens samhälle. Vi tar åt oss av det negativa och låter det posetiva rinna av. 
 
 
Jag har sedan länge varit en tjej som är osäker på mitt yttre. Pga av att folk sa elaka saker till mig som liten så har jag alltid haft svårt att ta in det posetiva var det gäller mitt utseende. Jag ahr aldrig varit en smal tjej, inte en speciellt tjock tjej heller. Eller iallfall inte på de senaste åren. Jag har hela tiden suktat efter att bli smal som modellerna på tv, eller som alla dem andra tjejerna. Har aldrig tagit vara på det jag har utan alltid velat ha annat. Jag ahr gått miste om s¨å många underbara stunder för att jag har stått och grublat över hur jag ser ut just nu. Inte velat gå på stranden för att jag tyckte jag såg tjock ut. Inte velat dansa med spegel på träningarna för att jag såg tjock ut osv. 
 
Vad fan är det jag ahr hållt på med? Varför gå miste om det jag älskar bara för att några idoter EN GÅNG  sagt så till mig? Visst jag såg inte ut som de andra i klassen gjorde och det gör jag inte idag heller. För jag är ingen annan lik, utan jag ser ut som jag gör och det ska  jag vara stolt över. Jag har inte en enda tjej eller kill kompis idag som tycker om mig för att jag ser ut som jag gör. Med det mennar jag att jag inte har en enda kompis som styr mig efter utseende utan bara för hur mitt inre ser ut! 
 
Som jag brukar säga har du en vacker insida, Så får du en 4 gånger vackrare utsida! Blir du kär i insidan så blir du förälskad i utsidan! Det är därför ens kille eller tjej är underbar inifrån och snygg som fan utifrån! Det är därför jag inte har några fula vänner. För dem som har en dålig insidan ur min synvinkel, är så enormt fula i mina ögon. 
 
Så mitt tips här och nu är att sträcka på dig, le och upskatta det du har! För är du född kurvig så är det så du ser ut, är du född smal så är det så du kanske förblir. Så som du är skapad är så som du är. Och även om du ät tjock smal vad som, så spelar det fan ingen roll. För insidan gör dig snygg... Så satsa på en insida så får du en utsida!!
 
peace and love!!
Älskar er alla!!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0